Wat erin zit moet eruit! Dat is het motto van tekstfanaat Caroline en rappe woordkunstenaar Gerrit. Deze twee hebben elkaar op alle vlakken gevonden en samen zijn ze hét instrument om de borrelende kern van een bedrijf bloot te leggen en te vatten in rake teksten.


In samenwerking met Buro Walkie Talkie is een visuele identiteit ontworpen die die bruisende kern van Studio Oerkreet zelf weergeeft.
Wij deden met beeld wat Studio Oerkreet doet met tekst. Inzoomen op de materie. De ontstane beeldtaal van duizenden dansende puntjes manifesteert zich vooral goed op de website, waar je al scrollend dieper in de stof raakt.
Het knallende blauw samen met het gedempte grijs staat tevens symbool voor de uiteenlopende karaktereigenschappen van de twee, de één rebelse creatieveling, de ander georganiseerde communicatie-expert. Het logo is de no-nonsense tegenhanger van al het visuele geweld.
Het was ontzettend inspirerend en leuk om met dit clubje van bevlogen creatievelingen een samenhangend concept te vormen voor hun nieuwe studio met daarbij aansluitende visuele stijl.