Kunstuitleen Rotterdam

  • marketing
  • meerjarenplan
  • ontwerp
  • positionering

Deze Rotterdamse organisatie beheert een van de grootste – en vooral meest diverse –kunstcollecties van Rotterdam. De werken zijn al te huur vanaf enkele euro’s per maand waardoor het voor elke portemonnee mogelijk is om een uniek kunstwerk in huis te halen. Een concept waar we bij Eskimo°s wel warm van werden en graag ons kunstje voor deden. 

flyerconcept
meerjarenplan

Het begon met de simpele vraag om de dagelijkse marketingtaken tijdelijk over te nemen maar mondde uit in de uitdagende opdracht om een goed meerjarenplan neer te zetten.

Samen creëerden we een heldere strategie door het toekennen van drie rollen aan de Kunstuitleen: de instructeur die het genieten van kunst voedt, de ambassadeur die de collectie en artiesten promoot en de verleider die unieke matches tussen kunst en persoon tot stand brengt. We werkten dit uit in een infographic van de ideale klantreis en een meerjarenplan. 

Een nieuw flyerconcept gaf de Kunstuitleen handvatten om op een consistente manier naar buiten te treden. Deze opzet sluit helemaal aan bij de ambassadeursrol, die de kunstwerken op de voorgrond zet en waarbij het logo als een kameleon meekleurt met het getoonde kunstwerk. 

‘Kunstuitleen Rotterdam als instructeur, ambassadeur en verleider.’

klantreis