De praktijk die ooit onder de naam ‘Fysiotherapie Rotterdam’ opereerde ging meer bieden dan enkel fysiotherapie en ook nog eens buiten Rotterdam. Dat vroeg om een nieuwe naam, maar natuurlijk ook een nieuwe strategie, marketingaanpak en visuele identiteit.


Al in de vroegste fase namen wij plaats aan de tafel waar alle betrokkenen de nieuwe koers uitstippelden. Bij zulke grote veranderingen in een bedrijf van dit formaat is een heldere communicatie naar zowel de medewerkers als de patiënten de sleutel tot een succesvolle transformatie. Sindsdien fungeren we als externe bewaker van de huisstijl, ontwerper en marketingadviseur van Cure+.
We begeleidden de waardevolle brainstorms waaruit de nieuwe naam ontstond, die de nieuwe workflow inzichtelijk maakten en als kick-off dienden voor de nieuwe visuele identiteit. De ronde vormen in het logo en het zachte maar heldere kleurenpalet benadrukken de persoonlijke benadering en het efficiënte behandeltraject waarin de patiënt centraal staat. De nieuwe strategie waarbij alles wordt geredeneerd vanuit de klacht – waar heeft ú last van? – komt duidelijk naar voren in de website.
‘Vriendelijke vormen en zachte kleuren dragen bij aan het toegankelijke karakter van Cure+.’


En zo werd Cure+ de eerste grote klus van Eskimo°s! Enorm fijn dat we het vertrouwen kregen ons met alle details én grote lijnen op het gebied van communicatie te bemoeien.